Üniversitede Yatay Geçiş Nasıl Yapılır?

4 Eylül 2011 admin Yorum Yok
Bu makale ve yazılar; blogerdal.com tarafından sizler için özenle seçilerek hazırlanmıştır. Turizm, Uygun Tatil Yerleri, Tatil Mekanları ve tüm konularda düşüncelerinizi, yorumlarınızla birlikte bizimle paylaşın..


Başka bir üniversiteye düşünen arkadaşlar genelde o şehri beğenmeyenler tercih eder. Çalışmalarının karşılığını alamadığını düşünen veya gittiği üniversiteyi beğenmeyenler için yeniden hayata bağlayan bir mutluluk kaynağı olarak ‘yatay geçiş‘ şansı vardır.Ancak bu yatay geçiş gerçekten de her baba yiğidin harcı olmamakla beraber, sene başından sonuna kadar stres ve diken üstünde olmayı gerektirir. güncel blog
Bu yazıyı okuyorsanız, ‘ lan o kadar strese katlansaydım daha iyi bi yeri kazanırdım’ diyebilirsiniz.Ancak bu stres sınav stresinden farklıdır. sınav stresi gibi keskin olmamakla beraber, yapılamadığı takdirde dünyanın sonu da değildir.Yatay geçiş yapan biri olarak aşağıda yapılması gereken maddeleri  sıraladım.

1-) Yatay geçiş için sene başında uçuk hayaller kurmayın.Sanki hiç yatay geçiş yapmayacakmış gibi okulu ve ortamı sevmeye çalışın.
2-) Gerçekten böyle bir niyetiniz varsa,içerisinde bulunduğunuz okul ve bölümün zorluğunu araştırın.Kendinize ona göre bir rota belirleyin.Yatay geçiş yapmak istediğiniz üniversitenin yatay geçiş ortalamalarını bulmak size hedef belirlemenizde yardım olabilir.
3-)Ve yine gerçekten buna niyetiniz varsa sağda solda dillendirmeyin, hedefe odaklanmaya çalışın.
4-)Tüm derslere devam ederek konuları büyük ölçüde derste öğrenin.Derste tutacağınız etkili notlar sayesinde çalışmalarınız da anlam kazanır.
5-) İşlenen dersleri 2 günde 1 tekrar edin.Sınava yakın fotokopicilerden eski sınav sorularını veya hocadan rica ederek çalışma sorularını edinin (her hoca vermeyebilir). Bunları çözün.
6-) Arkadaşlarla ders çalışma öğrenciler tarafından tercih edilse de, bence sınav öncesi etkili çalışmaya engeldir.Tek başınıza genel tekrar şeklinde çalışın.Vurucu noktalarla alakalı sorular çözün. 4.maddeyi uyguladıysanız zaten işin %40’ını halletmişsiniz demektir.

Diyelim ki güzel bir ortalamamız var,peki yatay geçiş ?

Yatay geçiş yapmak istediğiniz üniversitenin öğrenci işleri sayfasına veya fakülte sayfasına girerek yatay geçiş koşullarını öğrenin.( bu tarihler okuldan okula değişse de siz Temmuz ayının başından itibaren belirli aralıklarla takip edin).Genelde yatay geçiş için, ÖSYS sonuç belgesi,transkript ve ders planıyla ders içerikleri istenir (bunlara ilave de olabilir).Okulunuzun öğrenci işleri ve fakülte sekreterliğinden bu belgeleri edinebilirsiniz.Yatay geçişle alakalı sormak istediklerinizi bu başlık altında yorumlama yöntemiyle çatır çatır sorabilirsiniz :)

Bir önceki yazımız olan Etkili Özgeçmiş – CV Nasıl Hazırlanır? başlıklı makalemizde cv, cv hazırlama ve etkili cv hakkında bilgiler verilmektedir.


Gelen Aramalar: yatay geçiş nasıl yapılır,gazi üniversitesi yatay geçiş şartları,yatay geçiş nasıl olur,yatay geçiş nasıl yapılır 2012,gazi üniversitesi yatay geçiş,yatay geçiş için yapılması gerekenler,yüksekokuldan fakülteye yatay geçiş,yüksekokuldan fakülteye geçiş,marmara üniversitesine yatay geçiş nasıl yapılır,yüksekokuldan fakülteye yatay geçiş olur mu


Benzer İçerikler

Yorum Yok

Bir Cevap Yazın



Turizm - Uygun Tatil Yerleri - Tatil Mekanları

image